DIBS - Betalingsvindu lansert

I begynnelsen av 2012 lanserte DIBS et nytt betalingsvindu for å bidra til å skape en enklere betalingsprosess. For kundene betyr det færre klikk til betaling og god oversikt, noe som lokker til kjøp. Allerede nå har det nye betalingsvinduet økt konverteringsraten for flere kunder.

Det smarte betalingsvinduet med responsive design

Markedet viser en klar indikasjon på at e-handelen beveger seg mot den mobile enheten, noe som krever mobiltilpassede løsninger og brukervennlighet.

 

Siden e-handelen ikke lenger er begrenset til stasjonære eller bærbare pc’er, må løsningene tilpasses i forhold til brukernes nye mobile vaner.

 

DIBS Payment Window med responsive design er et skalerbart betalingsvindu som automatisk tilpasses skjermstørrelsen på hver enhet, uavhengig om det er en pc, nettbrett eller smarttelefon.

 

Over 12års erfaring samlet på ett sted

DIBS Payment Window øker brukervennligheten ved å optimere effektiviteten av betalingsflowet. De fleste nødvendige steg i betalingsprosessen blir utført på ett og samme sted. 

I tillegg bruker DIBS responsive design, som sørger for å tilpasse betalingsvinduet i forhold til skjermstørrelsen på enheten. 

Fordeler

  • Et svært brukervennlig betalingsvindu med et moderne design
  • Betalingen skjer i ett og samme vindu, som gir en rask betalingsprosess
  • Responsive design, et tilpasningsdyktig betalingsvindu
  • Mulighet for å implementere ordreopplysninger direkte i betalingsvinduet
  • DIBS look & feel som gir kundene trygghet
  • Mulighet for å velge de betalingsformene som er relevant for ditt marked
  • Mulighet for å style betalingsvinduet via stylingverktøyet Theme Editor (tilgjengelig primo Juli)
  • Høyere konverteringsrater på tvers av plattformene
  • Kosteffektiv løsning med kun én integrasjon

Kontakt Medon for mer informasjon

 

DIBS-avbrudd.png

 

Når du har guidet kunden gjennom hele salgsprosessen hele veien til betalingsvinduet, er det neste viktige steget å få kunden til å fullføre kjøpet. På dette stadiet er det en rekke elementer som betalingsvinduet må ta hensyn til for å optimalisere konverteringen.

 

Bildet til høyre er hentet fra DIBS E-handelsindeks 2011 og viser de viktigste årsakene til hvorfor kunder avbryter et kjøp. De viktigste er uthevet i blått.

 

Mangel på tillit
Forbrukernes usikkerhet i kjøpsøyeblikket er en betydelig årsak til at kunder avbryter et kjøp. DIBS Payment Window er spesielt utviklet for nettbutikker og sluttbrukere. Økt brukeroptimalisering og DIBS look & feel design gir sluttkundene økt trygghet og sikkerhet.


Betalingsprosessen
DIBS Payment Window gir økt brukervennlighet ved å optimalisere betalingsprosessen. Alle handlinger skjer i ett og samme vindu, samtidig har kunden mulighet til å gå tilbake til butikken for å gjennomgå bestillingen en siste gang.


Foretrukket betalingsmåte mangler
DIBS tilbyr alle betalingsmåtene som forbrukere fra ulike land foretrekker å betale med. For eksempel fakturabetaling og betaling med kort er svært populært i de fleste nordiske landene. Med DIBS Payment Window er det mulig å tilby disse betalingsmåtene i ett og samme vindu.


Utilstrekkelig informasjon
En vanlig årsak til at kunden avbryter et kjøp, er at de er usikre på hva de faktisk er i ferd med i kjøpe. DIBS Payment Window gir mulighet for å implementere ordreopplysninger direkte i betalignsvinduet, på den måten kan kunden gå gjennom sin bestilling før de sjekker ut.